maandag 21 november 2011

Eerste tekeningen


In de les ben ik aan twee aparte zaken begonnen:

° Een tekening met potlood naar aanleiding van Tippi Degré. Zij gaat het onderwerp vormen van het boekje van de humanisten. Er zijn zoveel mensen in de wereld die positief reageren op haar en daarom wil ik haar ook verwerken in dit boekje. Naar aanleiding van foto's ga ik er m'n eigen ding van maken.
Ik heb al eens nagedacht over de vormgeving. Ik zou werken met oud papier (zodat het een oud boekje lijkt). En dit in combinatie met zachtaardige tekeningen. Zonder enig gevaar vervat.

° Ook heb ik geprobeerd om met de pc te tekenen. Ik vind dat dit wil een leuk effect geeft, dus misschien kan ik mijn tekeningen van potlood wel omzetten naar een met pc-gemaakte beelden.
Hier twijfel ik nog. Ik kan ook de foto's die ik ga nemen van de wolfskinderen bewerken met de pc. Zodat ze nog agressiefer ogen en ook vrij experimenteel. Ik wil niet gewoon de werkelijkheid weergeven. Ik wil het gevaar van de dieren voor de mens weergeven, gebaseerd op foto's. Ik wil iets 'speciaals'.

Hier zie je een voorbeelden van proefjes met de pc. Hier zie je Tippi met een olifant.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten