maandag 28 november 2011

En toen gebruikte ik een tablet

Voor de tekeningen van het prentenboekje was ik eerst begonnen met het 'echte' tekenen (naderhand: met potlood en papier). En toen voelde ik dat ik een uitdaging wou. Ok, ik weet het, PO Project staat in het teken van wat je goed kan, maar ik wil telkens iets nieuws proberen. Dat geeft me de nodige drive om er aan te werken.

Dus wat heb ik vrijdag in de les gedaan? Ik ben mijn tekeningen van Tippi gaan maken met een tablet. Het ziet er makkelijker uit dan het is...
Zo werkte ik met photoshop, waarbij ik verschillende lagen gebruikte.

1) De eerste laag is de volgende: Lineair tekenen met zwart/grijze kleur.


2) En nu komt het moeilijkste gedeelte: Kleur toevoegen.
Het is zeer moeilijk, omdat bijvoorbeeld de huidskleur dik gelegd wordt. Dus
zeker niet doorzichtig, terwijl het haar, de dieren, de achtergrond bestaan uit
transparantere lagen.
Hier zie je een voorbeeld van enkel de kleuren:


En hier zie je het eindresultaat van deze afbeelding:
Ik werkte met vrolijke kleuren, zachte kleuren om het positieve te belichten.




Hier zijn de andere twee eindresultaten van de dag:

--------------------------------------------------------------------------------
Nu moet ik nog zeker 3 tekeningen maken met het pad.
Alsook ga ik het pad gebruiken om de observaties te schrijven. Zo is het dezelfde
kleur van 'inkt' en lijkt het alsof die persoon zat te tekenen en te schrijven tegelijkertijd.
---------------------------------------------------------------------------------
Voor die observaties heb ik twee boeken uitgeleend in de bib over het meisje zelf.
Van hieruit ga ik de observaties uitvinden/schrijven.

---------------------------------------------------------------------------------

Geen opmerkingen:

Een reactie posten