woensdag 16 november 2011

Onderzoek naar wolfskinderen (tekenfilm)

Ik ga nu op zoek gaan vanuit kinderfilms om van hieruit ideeën te krijgen.

TarzanEr is één scène specifiek die me zeer aanspreekt. Dat is het moment wanneer Tarzan de geschiedenis en de wereld van de mensen leert kennen via een diaprojector.


http://www.youtube.com/watch?v=B9hzzfr0ob8

De diaprojector trekt me het meest aan als medium. Dit omdat vroeger wetenschappers dit gebruikten (hadden nog geen beamers) om hun ideeën te staven.
Als ik nu beelden ga creëren de grootte van een dia, dan kan ik dit projecteren.
De inhoud ervan zou zijn: het contrast van het wilde leven met het instappen van de mensenwereld en de gevolgen daarvan.


Alsook Jungle Book kan een voorbeeld zijn van een wolfskind.
Wat mij vooral interesseert zijn de gedragingen en hoe je ziet door welk dier ze opgevoed zijn.
Wat me ook interesseert zijn de reacties van de mensen die ze dan zien. De bourgeoisie zal waarschijnlijk anders reageren dan bijvoorbeeld een landbouwer. Hoe reageren mensen op zo iemand (denk bvb. aan Pocahontas die een indiaanse was en in Engeland terecht kwam?
Wat zijn de verschillende reacties? Wat is de reactie van het kind? Is tussen de mensen zijn goed voor het kind? Worden ze in een keurslijf gestoken? Al deze vragen kunnen een uitweg vinden in het project.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten